Gamifikace může přimět ke čtení i pomoct se studiem

07.05.2018

Hry na chytrých telefonech a počítačích nemusí být pro děti a mládež taková pohroma, jak se tvrdí. Důkazem je práce týmu Good Books nebo hra Attentat 1942. V prvním případě se díky gamifikaci krásné literatury oslovují noví čtenáři, v tom druhém se studenti učí o atentátu na Heydricha. Přijďte o těchto zajímavých projektech zjistit víc na Svět knihy Praha. 

Good Books ve spolupráci s finským Team Action Zone, vytvořil unikátní metodologii a software, které propojují analogový a virtuální svět. Díky využití gamifikace beletrie na mobilních nástrojích tak dokáže oslovit i mladou generaci, která potřebuje odlišné způsoby motivace a posilování zájmu o čtení. Zástupce Good Books Marcin Skrabka představí na Profesním fóru nejnovější trendy z finského a polského vzdělávání v oblasti gamifikace knížek a způsobů jejího využití v knihovnách a v nakladatelské praxi, především v zapojení nejmladších čtenářů a ve vzdělávání odběratelů. Na setkání si nezapomeňte přinést své chytré telefony

Zúčastněte se Profesního fóra na Světu knihy Praha
Rostoucí fenomén Young Adult literatury už si na Světě knihy řekl o vlastní prostor

Hra Attentat 1942 získala hlavní cenu na mezinárodním festivalu počítačových her Maze v Berlíně. Byla také nominovaná na Independent Games Festival Awards. Cenu v kategorii Excellence in Narrative nakonec nedostala, přesto je už samotná nominace v herní obdobě Oscarů velký úspěch. Čím si Attentat 1942 získal takovou pozornost? „Myslím, že porotce zaujalo hlavně téma a způsob vyprávění. Atentát na Heydricha, čili příběh z doby protektorátu, je v našem případě neschematický, netriviální a autentický. Nepsali jej herní scenáristé, jak je to u počítačových her běžné, ale profesionální historici,“ řekl pro časopis Respekt její autor Vít Šisler. O hře se mluví jako o nové formě dokumentu. Kombinuje totiž rozhovory, původní záběry i interaktivní komiks. Historici z Akademie věd se probírali dobovými materiály a spolu s dalšími autory stvořili příběh obyčejných lidí, kterým do života zasáhla heydrichiáda. A díky němu je teď výuka dějin přístupnějších mladším generacím. Více informací o Attentatu 1942 se dozvíte například v rozhovoru pro DVTV nebo přímo na Světu knihy Praha, kde vám hru představí jeden z jejích tvůrců.


Seznamte se s gamifikací:
> čtvrtek, 12.00 - 12.50 / Sál komiksů, pravé křídlo / Attentat 1942 - Hra kombinující prvky komiksu a počítačových her
> čtvrtek 13.00 / P601, pravé křídlo / Setkání se zástupcem projektu Attentat 1942 Lukášem Kolkem
> pátek, 15.00 - 16.00 / pravé křídlo, balkon vlevo (Profesní fórum) / Udělej si PokemonGo podle knihy - gamifikace krásné literatury na chytrých telefonech aneb Jak vdechnout mobilního ducha knihám